יום חמישי, 15 באפריל 2010

סינים טובים



בדרך מלשאן לצ'נגדו דברנו על כך שפגשנו המון סינים טובים באמצע הדרך. החל מאנשים פשוטים שעוזרים לנו לסחוב את הר הציוד במעלה המדרגות בתחנות הרכבת, כאלה שדוברים רסיסי אנגלית ובאים אתנו במיוחד לכביש הראשי, עוצרים מונית ומסבירים לנהג לאן לקחת אותנו.
כרטיסנים באוטובוס ששואלים לאן אנו צריכים להגיע ומכוונים אותנו. עובדים במלונות, בעלי מסעדות רחוב שדואגים למלא את קיבותינו בחיוך ענק.
   
נהגי מוניות שמשתדלים בשבילנו ומביאים אותנו עד למקום שאנחנו רוצים בסבלנות, אדיבות ומבלי לנסות לסחוט מאיתנו יואנים נוספים על נסיעת סרק.
יש כאלה שהסכימו שנאחסן אצלם ציוד ליום אחד, אחרים שנתנו שירות בחינם ועוד הרבה סינים טובים באמצע הדרך שהצליחו להקל עלינו את המסע הלא פשוט באימפריה הענקית הזו.

בעזרת סינים טובים ונחמדים יצאנו מהגסט-האוס דובר הסינית הרהוטה בלשאן, לא פספסנו ביקור במתקן המכוניות המתנגשות, אחד מהם בחינם, וביקור במתקני הספורט והכושר שבפארק הסמוך.
  
היה שם אחד שעשה כפיפות בטן על סולם גבוה כשהוא עושה כמעט סיבוב מלא עם עמוד השדרה – מ ד  ה י ם!!! גם לזקנות שם לא היה במה להתבייש.

עלינו על מונית לכיוון התחנה המרכזית, רכשנו כרטיסים לאוטובוס אקספרס לצ'נגדו. נסיעה חלקה ומהירה עברה עלינו, אוטובוס מודרני ונקי, אוטוסטראדה עם מספר נתיבים לכל כיוון. בתחנה המרכזית בצ'נגדו תפסנו מונית שהביאה אותנו עד לגסט-האוס של סים, סינגפורי שמנהל פה את המקום כמה שנים.

כמה נפלא, כולם דוברי אנגלית, חדרים נקיים עם שירותים מערביים, סוכנות נסיעות קטנה, אינטרנט חופשי כולל לינק אלחוטי. דברנו עם סבתא כמה פעמים ועם שאר בני המשפחה. גילינו שהייתה רעידת אדמה בגבול טיבט ומחוז מצפון לסיצ'ואן, לא ידענו לא שמענו וטוב שלא הרגשנו. קראנו מיילים והתעדכנו במה קורה בארץ (הולילנד) ובעולם (הר געש איסלנדי) – כמה נפלא.

כרגע כולם לפני ארוחת ערב, יש פה סנדביצ'ים עם טונה שמגיעים עם ירקות רגילים אך גם עם פלחי אבטיח, בננה ותפוז כחלק מהמנה. יש פסטה בולונז, מיני מרקים, שתייה טעימה, אוכל סיצ'ואני חריף ומה שביניהם כמובן.

עד כאן, צ'נגדו   מחוז סיצ'ואן  四川 סין  中国 15 באפריל 2010.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה