יום שני, 19 באפריל 2010

הפנדה הגדולה



היום הזה כולו דובי פנדה. קמנו ממש מוקדם במונחי טיול, סביב 7 בבוקר. ארוחת בוקר קצרצרה ונסיעה למרכז המחקר ורבייה בשבי של דובי הפנדה של צ'נגדו. נותרו סביב 1,000 פרטים בטבע מהיצור המקסים והחביב הזה ונראה שהסינים עושים מאמץ עילאי לשמר אותם בכל מחיר, כולל תכנית רבייה שהצליחה להעלות את מספרם בשבי וגם לפתוח מספר מרכזים באירופה, ארה"ב ויפן.
   
הסתובבנו בין שבילי המחקר וראינו את הפנדה הענקית, זו בצבעי שחור-לבן מכרסמת עלי במבוק, מטפסת על עצים וסתם מסתלבטת. לאחת נורא גרד התחת והיא מצאה ענף עץ להתחכך בו, המראה היה משעשע למדי. ראינו קבוצות של צעירים, בוגרים וכמובן סרט תיעודי על החיים בשבי ועל תכנית הרבייה ושמירה על עתיד המין שנמצא בסכנת הכחדה חמורה.
   
חיה נוספת שיש במרכז היא הפנדה האדומה, טרם שמענו עליה עד היום. זה לא דוב בכלל אלא יצור שעיר ואדמוני שיותר דומה לדביבון (רקון), בכל אופן צלמנו את כולם וכשנגיע להונג-קונג נוסיף תמונות לכל הבלוגים של סין.
   
כשעזבנו את המרכז אורי אמר: "ביי ביי פנדות היה לי מאוד כיף איתכם."
כולם נחים להם בחדר וצופים בדי.וי.די. אנחנו אחרי שיחה משמחת עם סבתא רחל שמאושרת לשמוע את הילדים בכל פעם מחדש. הערב אנחנו נוסעים ברכבת לעיר שי-אן (Xi-An) בירת מחוז שאאנשי. נעדכן משם.

עד כאן, צ'נגדו   מחוז סיצ'ואן  四川 סין  中国 19 באפריל 2010.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה