יום רביעי, 28 באפריל 2010

ארמון הקיץ

התעוררנו לאיטנו לבוקר קפוא אך בהיר והחלטנו לצאת לארמון הקיץ של קיסרי סין. אכלנו ארוחת בוקר בגסט-האוס בו אנו מתגוררים ויצאנו שוב לsub-way-. הפעם היינו צריכים להחליף שלושה קווים כדי להגיע למחוז חפצנו.

תודה לסינים שהכול כתוב בסינית ואנגלית וגם הגברת במערכת הכריזה אומרת את שמות התחנות בסינית ואנגלית. הגענו בקלות רבה לתחנה הנכונה. וצעדנו לכיוון הארמון, בדרך קנינו בטטות וערמונים שבושלו בפחמים – היה טעים ובעיקר מילא את הבטן של הילדים ונתן לנו שקט לזמן מה.

הארמון עצמו משתרע על פני אלפי דונמים. במרכזו אגם רחב, מעליו גשר המוביל לאי. מבנים רבים פזורים ברחבי המתחם חלקם נועדו למגורים, חלקם מקדשים בודהיסטיים וחלקם נועדו לקבלות פנים, אירוח או בידור. הארמון הווה מפלט קריר מהחום הגדול ששרר בקיץ בעיר האסורה.

קשה לתאר בפרטים מה ראינו כי נכנסנו למספר מתחמים. ראינו מוצגים מוזיאוניים במספר מבנים כמו כרכרות, פריטים סלוניים, כלי מטבח וציורים ומגוון מוצגים היסטוריים מתקופות מינג וצ'ינג. הבנות שעבדו במתחם הארמון לבשו בגדים מסורתיים כמו לפני מאה שנים ויותר, אסור היה לצלמן אך פה ושם גנבנו תמונה מבלי שהן שמו לב.

נתקענו באחד המתחמים וצפינו במופע ניגון על כלי מיתר ואחר כך בנות רקדו ריקודים מסורתיים. מדי פעם הם נראו לנו כמו להקת הבנות בהפסקה של משחק כדורסל.

את המופע חתם ריקוד חרבות. לאחר מכן חצינו את הגשר לכיוון האי, נכנסנו למספר מקדשים פרטיים, טיילנו לאורך גדת האגם. גולת הכותרת הייתה ארמון הקיץ עצמו. מתחם ענק המתנשא על צלע גבעה מרהיבה מעל האגם.

בקיצור veni vidi vici וגם נהנינו, חזרנו עייפים ומרוצים לגסט-האוס החביב שלנו, לא לפני שעצרנו לארוחת ערב במקדונלד'ס לבקשת הילדים.

עד כאן, בייג'ינג  北京 מחוז הבירה, סין  中国 27 באפריל 2010.