יום חמישי, 1 באפריל 2010

נוסעים לליז'יאנג

היום התעוררנו לשמים אפורים וגשם שוטף. התוכניות לטייל אל שלושת הפגודות או אל צידו השני של האגם נגנזו. לאחר בדיקת התחזית באתרי האינטרנט הבנו שצפויים כמה ימים כאלה אז החלטנו בו ברגע להזמין כרטיסים לאוטובוס אקספרס לליז'יאנג שיוצא בשעה אחת ושלושים.
את הבוקר הילדים בילו במחשבים של ה-Tibetan Lodge. וההורים באריזה של כל הציוד, איזה מזל שמחצית הציוד נמצאת בשנג'ן אצל אלון, אחרת היו מאשפזים אותנו. כחצי שעה לפני שהיינו צריכים ללכת לתחנת האוטובוס  יצאה שמש נעימה ומחממת, מזל שאנחנו לא צריכים ללכת עד התחנה בגשם ואולי חבל שמיהרנו כל כך לעזוב את דאלי. אבל ככה זה בחיים ...
עלינו לאוטובוס סיני וכמה מהמושבים בו היו שבורים- ל"מזלנו" אחד מהמושבים שלנו היה שבור. קיבלנו מושבים אחרים ושוב כמו בנסיעה אל לונג-שנג וממנה, למרות שאורי היה אמור להיות על הברכיים היה לו מקום ישיבה. היה אחלה אוטובוס, חדש, נקי, בלי ריח סיגריות וגם הנהג היה אחראי ונהג בזהירות יתרה.
הדרך הייתה מרתקת ומזל שלא היינו במוטור-הום שלנו כי היינו עוצרים בכל כפר וכפר בדרך להתרשם ולצלם והיינו מגיעים לליז'יאנג בעוד חודש...והילדים שלנו היו הורגים אותנו. שלוש וחצי שעות של נסיעה עברו בשלום, הגענו לליז'יאנג.
העמסנו את הציוד על העגלה הגיבורה שלנו וצעדנו לכביש כדי לחפש מונית. הנהגת לקחה אותנו לפני בקשתנו למלון MCA שמנוהל ע"י אותם בעלים של ה- Tibetan Lodge. לצערנו המיקום שלו היה רחוק מהעיר העתיקה בה רצינו לגור, ניצלנו את שירותי המקום לטובת אורי שהתאפק בגבורה כל הדרך.
חזרנו למונית והיא הביאה אותנו לאחת הכניסות לעיר העתיקה. הרחובות צרים מאוד ומכוניות לא יכולות לנסוע בהם. שוב העמסנו את הציוד על העגלה והתחלנו לצעוד ברחובות הצרים והפתלתלים שנראים כמו לבירינט או כמו המעי הדק בחיפוש אחר גסט-האוס.

החיפוש לא היה פשוט. לאחר מספר דקות נעמדנו בקרן רחוב עם העגלה הציוד והילדים. יוסי הלך לחפש ואסתל נשארה לשמור על הכבודה והילדים. הוא חזר בידיים ריקות. שתי נשים סיניות דוברות אנגלית הציעו לנו לבוא לראות את המלון שלהן. יוסי, אורי והילה הלכו לבדוק... מלון מדהים חדש ונעים אבל לא מתאים. שוב יוסי הלך לבדוק בכיוון אחר וחזר בידיים ריקות. אסתל הלכה עם אורי ו...יש מצאנו!!!!!

סמטה צדדית ונידחת, גסט-האוס סיני, אבל חדרים נקיים, מים רותחים ואפילו אמבטיה נורמאלית. כן אמבטיה!!! כשחושבים על זה רובו המכריע של הטיול שלנו כלל מקלחות בין אם במוטור-הום ובין אם בגסט-האוסים הפשוטים בווייטנאם ותאילנד. והנה לנו בחור נידח בסין בגובה 2,400 מטר מעל פני הים אמבטיה ועוד חמה מאוד.
לאחר התמקמות בחדרים יצאנו למלא את הבטן הריקה של כל המשפחה. צעדנו בחשיכה בסמטאות הצרות והמקסימות של העיר העתיקה, חצינו גשרי בטון ועץ, קפצנו מעל תעלות ניקוז ונהנינו מאוד מהדרך.
לאחר בירור התפריט והמחירים במספר מסעדות (יקר פי כמה בהשוואה ליאנג-שואו ודאלי) אסתל שוב מצאה בפינה צדדית מסעדה סינית שפויה עם תפריט נחמד שענה על צרכינו. הזמנו מרקים, שיפודי יאק, דג בסגנון מקומי, ירקות מבושלים, בירה ושתייה קלה – אחלה סיומת ליום דינאמי במיוחד.
עד כאן, ליז'יאנג 丽江古 מחוז יונאן  סין 中国 1 באפריל 2010.