יום שישי, 23 באפריל 2010

חיילי הקיסר צ'ין

21 באפריל –
אחרי היום המפרך של אתמול, החלטנו להעביר יום שקט ורגוע בגסט-האוס ששמו "האן טאנג". יש האומרים שהוא הגסט-האוס המדהים ביותר באסיה וכנראה שהם צודקים. החלטנו לנצל את האווירה המפנקת ולא לעשות כלום מחוץ לכותלי המקום.

שיחקנו סנוקר בחצר הפנימית, בעיקר אריאל ויוסי, ראינו סרטים על מסך גדול, את "אווטאר" ואת "מצפן הזהב". הבנות התקדמו בכתיבת הכתבה שלהן על  ניו-זילנד לילדי "טבע הדברים". כולנו ניצלנו את האינטרנט החופשי במקום לגלוש ללא הפסקה. אסתל יצאה לסיבוב רחובות בגשם הטורדני וחזרה מאווררת למדי. החדר שלנו גדול, יש בו שלוש מיטות רחבות. הצמדנו שניים, הילה השתלטה על המיטה הבודדת והשאירה את הוריה עם שני ילדים שרוקדים תוך כדי שינה.

המקום המפנק ממש מטופח וקשה להאמין שהוא ממוקם בסמטה מחורבנת באזור מוזנח. הצוות אדיב ודובר אנגלית רהוטה, האוכל מדהים וכולל מטבח מערבי וגם סיני. המחירים זולים, אך ברחוב אפשר לאכול ארוחה מקומית בשליש המחיר, אבל מה זה חשוב. האווירה היא זו שקובעת במיוחד הר התרמילאים שמגיע לכאן מכל קצוות תבל בעיקר אירופה, צפון אמריקה ואוקייניה.
המקום מלא בפסלי חיילי טרה קוטה בגדלים שונים, יש עמדת אינטרנט עם שלושה מחשבים, שולחנות אוכל פזורים במספר מקומות והבר מדהים. כולנו צברנו כוחות ביום הזה, מחר נוסעים לראות את צבא חיילי החרס של הקיסר צ'ין.

22 באפריל – אחרי ארוחת בוקר קלילה נסענו לטיול מאורגן לאחד האתרים המפורסמים בעולם, חיילי הטרה קוטה terra cotta  של שיאן. הבנו מהסבר מוקדם שהאתר התגלה במקרה על ידי חקלאים שחפרו באזור בשנת 1974. לפני האתר הסיעו אותנו לחנות שמוכרת מיני מזכרות וחפצי אמנות. הסתכלנו, נהנינו והמשכנו הלאה לדרכנו לכיוון האתר.

מתחם חיילי הטרה קוטה הוא מדהים בגודלו. ביקרנו בשלושה אזורים שבהם חפרו הארכיאולוגים ובעצם חשפו צבא שלם של חיילים, גנרלים וכמובן מרכבות וסוסים שעמדו לשירותו של הקיסר צ'ין במאה ה-2 לפני הספירה.
כולם שונים זה מזה, מיוחדים ומרתקים, במיוחד כשהם בכמות כל כך גדולה שרק מעצימה את חשיבותו של המקום.

באחד האתרים ראינו כרכרות משוחזרות ופסלי ברונזה, באחר ראינו אזור חפירה גדול ובשלישי ראינו מאות חיילים וסוסים עומדים בשלשות לנצח. הפרטים המדויקים של החיילים מדהימים. תווי הפנים של כל חייל שונה מהאחר, אפשר לזהות את דרגתו של החייל ע"פ סממנים שונים של לבוש. יש דיוק בפרטים של כפלי הבגד או השריון, תסרוקת השיער, חייל שמן או רזה.

גודלם של החיילים הוא כגודל אדם אמיתי ואפילו הקווים שעל כפות הידיים פוסלו. במקור כל חייל אחז בנשק אמיתי וזאת כנראה אחת הסיבות שרבים מהחיילים נופצו לרסיסים לפני מאות רבות של שנים.  סיבה נוספת היא שאחד הקיסרים ששלט לאחר מכן רצה להראות שכוחו גדול יותר. ארכיאולוגים רבים עמלים במציאת חלקי הפסלים והרכבתם.
כל הביקור נמשך מספר שעות וחזרנו לאחר נסיעה של שעה לגסט-האוס החביב והתנפלנו על ארוחת ערב. את אחר הצהריים העברנו ברגיעה, הילדים שיחקו, ראו סרטים ואכלו.

יוסי והילה ניסו להשיג כרטיסים לרכבת ולאחר שלוש שעות של נסיעה בקו 603 המקומי, שוטטות ברחובות שיאן, המתנה בתור ארוך במיוחד ומסריח בתחנת הרכבת ותעייה בדרך בסמוך למגדל הפעמון המרשים, הם השיגו כרטיסים לבייג'ינג למחרתיים בערב ב-soft sleeper, כלומר דרגש שינה רך בתא משלהם באחד הקרונות, עוד חוויה לפסיפס.

עד כאן, שיאן  西安מחוז שאאנשי  西 סין  中国 22-21 באפריל 2010.