יום שישי, 23 באפריל 2010

בין החומות

התחלנו את הבוקר ב-check out-check in. טעות בתקשורת גרמה לכך שלא יכולנו להישאר בחדר עם שלושת המיטות (107) אז פשוט פינינו אותו ועברנו לחדר עם שתי מיטות (104). בכל פעם שאנחנו מזיזים משהו אנחנו קולטים שכמות המטען שיש לנו בלתי נתפסת.

בכל אופן התארגנו במקום משכננו החדש ולאחר ארוחת בוקר יצאנו עם טום מצוות הגסט-האוס ועוד תייר מהונג-קונג לסיור רגלי בין החומות של העיר שי-אן.

יפהפה, מדהים, מרתק ומלמד. התחלנו בסיור ברובע המוסלמי שכלל הליכה בסמטאות הצרות כשמשני צידנו גברים ונשים בלבוש מסורתי, כתובות בסינית ובערבית, המון שיפודיות ופיתות וגם דברי מתיקה בסגנון שינג'יאן. כל כך נעים ללכת ברחובות הצרים וליהנות מאווירה שמזכירה קצת את המזרח התיכון שלנו. פה ושם קנינו דברים לטעום בין אם יוגורט, ממתק על בסיס אורז טחון או שיפוד של תותים מסוכרים.

בקרנו ברחוב שבו יש בית שהופצץ על ידי היפנים בשנת 1938 והיורשים עדיין תובע את ממשלת יפן לכסות את עלויות השיפוץ ולשלם פיצויים. לאחר מכן ביקרנו במסגד שיעי שנמצא בשיפוץ גם הוא, המבנה נראה סיני לחלוטין אך בנוי בצורה מאוד יפה. בחדר התפילה שטיחים יפים והאווירה מאוד שקטה וקדושה. אכלנו ארוחת צהריים במסעדה מוסלמית והמשכנו הלאה.

לאחר הסיור ברובע המשכנו לרחובות יותר סואנים בעיר. הסתובבנו ליד החומות, ביקרנו בגסט-האוס ששייך לאותם בעלים של הגסט-האוס שלנו, היינו בשוק סיני מגניב וקנינו לנו מזכרות שונות בעיקר את כלי הנגינה מחימר שחור שנושפים לתוכו והוא מעוטר בפרחים ובדרקונים.

בהמשך ביקרנו במנזר זן בשיא התפילה. צלמנו את הנזירים והקשבנו למוסיקה המאוד נעימה שבקעה מחלל המנזר. נתנו כמה יואנים לקבצנים בכניסה, ראינו פגודה בת יותר מ-1,400 שנים ומנגד ראינו את שיאן המודרנית והאסתטית.

רחובות רחבים, גינות מטופחות, מזרקות, ציורים על קירות, פסלים מעניינים, כמו שאמרנו הסינים בונים אימפריה אדירה.
אחר הצהריים עבר בגסט-האוס במשחקי סנוקר. ישראלי אחד שפגשנו אמר שהוא היה בטוח שאריאל היא אמריקאית עד שעברה לעברית, כל הכבוד ילדה!!

בערב התקיים בגסט-האוס ערב דמפלינג חינם כחלק מהגיבוש החברתי במקום הכנו, בעיקר אריאל אורי ואסתל, דמפלינג בשרי וצמחוני, אורי נהנה במיוחד לשחק עם הבצק. יצאנו לגיחה קטנה לרחוב שבו ממוקם הגסט-האוס כדי לקנות שתייה. הרחוב היה מלא אנשים ישובים על שרפרפים ואוכלים נודלס ושיפודים מסוגים שונים, באוויר ריח של יום העצמאות.  גלשנו באינטרנט, ראינו מעט סרטים ובעיקר גמרנו לילדים את היום המפרך.

חוץ מזה אנחנו עוקבים בעניין רב אחר הנעשה בבנגקוק ומחפשים פתרונות ישימים לסיטואציה בעיר. מקווים שיימצא פיתרון והרוחות יירגעו. אם לא אולי נוכל להזיז טיסות או  שנתמקם באזור שקט ולא נזוז בכלל במשך שבוע שלם עד לחזרה ארצה.

זהו זה, לפני בנגקוק בייג'ינג ושנגחאי לפנינו, מחר בלילה נוסעים לעיר הבירה.

עד כאן, שיאן  西安מחוז שאאנשי  西 סין  中国 23 באפריל 2010.