יום ראשון, 25 באפריל 2010

העיר האסורה

לילה רגוע עבר על כולנו. כמו שאמרה אסתל בקטע הבלוג הקודם האווירה של חדר פרטי בלי סינים מעצבנים שמעשנים בכל פינה ובוהים בך גרמה לכולם לישון בשלווה שהרבה זמן לא חווינו.

לקראת 07:25 עצרנו בתחנת הרכבת בייג'ינג מערב. חיכו לנו מזג אוויר נעים והרבה מאוד מדרגות. היינו אחרונים על הרציף ועובדי הרכבת שלנו לקחו כל אחד תיק או מזוודה ועזרו לנו מאוד. שייה-שייה!!!!

הדבר הראשון שעשינו היה קניית כרטיסים לשאנגחאי ל-1 במאי. זה היה מאמץ לא פשוט בכלל כי המוכרת בתחנה אמרה שאין כרטיסים לשאנגחאי בתקופה הזו אלא רק בעמידה.

לאחר הפצרות של יוסי הגיעה גברת בכירה יותר שמצאה כרטיסים ברכבת אקספרס מיוחדת. קנינו ארבעה כרטיסים בקרון שינה מחלקה ראשונה – המחיר בהתאם.

מפאת כמות הציוד הנכבדת שאיתנו התפצלנו ולקחנו שתי מוניות לכיוון ה-happy dragon hostel, יוסי הגיע מהר ואילו שאר המשפחה הגיעה באיחור קל עקב התברברות הנהגת. בכל אופן, התמקמנו ב-triple room, אכלנו ארוחת בוקר מערבית לגמרי ויצאנו ברגל לכיוון כיכר טיינאנמן והעיר האסורה.

בדרך נהנינו משדרה יפה ומתערוכת ציורים של סטודנט לאמנות באחד מבתי המלון לאורך הנתיב. הבנות קיבלו הסבר על הסיבה לעיר אסורה וגם על אירועי כיכר טיינאנמן בשנת 1989.

הגענו לכניסה, חיכה לנו ציור ענק של מאו דזה דונג, קיסר לא רשמי של סין עד 1976, קנינו כרטיסים, שכרנו מדריכה מקומית ויצאנו לסיור בן שעתיים בעיר. קיבלנו הסברים על החומות, השערים והחללים השונים וגם רקע היסטורי. ראינו תערוכת ציורים, שוחחנו על פו-יי, הקיסר האחרון של סין, הצטלמנו וצילמנו.

ראינו מקומות יפים מהעיר האסורה, היא לא מדהימה אך בהחלט מטופחת, מרשימה ומעניינת. תפסנו מונית למקדונלד'ס הקרוב ומשם ברגל להוסטל. איך שהגענו התחיל מבול – יותר מזל משכל.

עד כאן, בייג'ינג  北京 מחוז הבירה, סין  中国 25 באפריל 2010.