יום רביעי, 7 באפריל 2010

מדרגות לגן עדן

מזג האוויר המשיך להיות נפלא, בחלק מהיום לבשנו קצר ונהנינו משמש נעימה ומאוויר נעים. התעוררנו די מאוחר ולאחר ארוחת בוקר מזורזת עלינו על רכב מקומי לחצי יום טיול מאורגן.

היעד הראשון היה שלושת הפגודות, מתחם היסטורי ממערב לעיר העתיקה של דאלי. המבנה המרכזי מרשים ומזכיר קלח תירס ענקי. יש בו המון קומות ובכל קומה פסל בודהה בכל גומחה בקיר. הקפנו את המתחם ונחשפנו לחיים האמיתיים של הסינים במקום. מבנים ישנים, הרבה עבודת כפיים וזקנים משחקים מה-ג'ונג.

משם נסענו למערה על צלע הר, בבסיס ההר רכבל ענתיקה שהקרונות בו לא מאטים בסיבוב, היינו צריכים לעלול ולרדת תוך כדי תנועה – מעצבן.
כשהגענו למעלה נשקף נוף יפה של אגם ארחאי והכפרים שסביבו.

המערה הייתה נחמדה אך לא יותר מכך. מה שכן היו בה הרבה מדרגות תלולות. באחד הפיתולים התגלה גרם מדרגות מאוד תלול עם המון מדרגות והיה רשום שם "מדרגות לגן עדן" כמו בשיר של לד זפלין. יוסי אמר שמי שעולה אותן למעלה חוטף התקפת לב ואכן מגיע לגן עדן. הגענו למעלה בשלום, חיכה שם פסל של בודהה צוחק. בטח צוחק על אלה שמגיעים למעלה ונגמר להם האוויר.

ביציאה ראינו מאות מנעולים וסרטים אדומים קשורים למעקה, לא הבנו למה. חזרנו לדאלי והעברנו אחר צהריים שקט בגסט-האוס. גילינו שהכתבה על האבוריג'ינים הגיעה לאתר YNET.

עד כאן, דאלי 大理 מחוז יונאן  סין 中国 7 באפריל 2010.