יום ראשון, 28 בפברואר 2010

אזעקת שווא צונאמי

דפיקות חזקות על דלת המוטור-הום העירו אותנו משנת הלילה הנעימה. מעבר לדלת עמד בחור צעיר ונרגש ואמר:"היה רעש אדמה בחופי צ'ילה בעוצמה 8.8 בסולם ריכטר. יש אתרעת צונאמי לכל האוקיינוס השקט, יש לכם חצי שעה להסתלק למקום גבוה".

אספנו את עצמנו בשיא המהירות, הושבנו את הילדים בכיסאות ונסענו לאחר שחגרנו אותם. יחד איתנו התפנה כל פארק הקרוואנים לכיוון נקודת תצפית גבוהה על חוף המים החמים.
חלק מהאנשים הדליקו רדיו ושמעו עדכונים שוטפים. שמענו כשהגל היה בטאהיטי ואחר כך באי סטיוארט וגם בגיזבורן שלאחרונה ביקרנו בה. היו דיווחים על גל בגובה שבין 150-20 ס"מ שמתקרב לחופי ניו-זילנד. חיכינו וחיכינו וחוץ מכמה דיווחים ברדיו על התנהגות מוזרה של האוקיינוס ועל גלים שהולכים ובאים לא ראינו כלום.
נסענו לדרכנו לכיוון העיר קורומנדל, נכנסנו לפארק קרוואנים של Top-10, וירדנו לצפות קצת בנוף שלאורך החוף.
והנה איזו הפתעה, כמה שרידים של הצונאמי באו לבקר. הים היה בשיא השפל ולפתע המים הגיעו לחוף תוך מספר שניות כשהם מתקדמים כ-200 מטר ולאחר מכן נסוגים באותה מהירות. כך היה מספר פעמים. אך לא גל ולא בטיח באמת התנהגות מוזרה של האוקיינוס.
חזרנו לשגרה, האכלנו את כולם כמו שצריך ושמנו להם כמה סרטי ילדים נחמדים.
עד כאן, חצי האי קורומנדל, האי הצפוני ניו-זילנד. 28 בפברואר 2010.