יום רביעי, 10 בפברואר 2010

וולינגטון

אנחנו אחרי ארוחת ערב משותפת עם משפחת שפיגל. אורן נירה ושלושת ילדיהם איילה בת ה-5 דרור בן ה-4 וכפיר בן 4 חודשים. אנשים כלבבנו, פגשנו אותם עוד באי הדרומי ושוב בפיקטון. היום בילינו יחד במוזיאון טה פאפא המרשים, ועכשיו כולנו אכולים וגומרים את היום. האמת, ארוחת הערב הזו הזכירה לנו נשכחות ארוחת ערב אצל משפחת שי בכרכור שיש בה שולחן ילדים ושולחן מבוגרים עם בקבוק יין טוב שיחה נעימה ביותר והילדים משחקים ונהנים ביחד. אורי מצא לו חבר קרוב לגילו והבנות פינקו את איילה בתסרוקות איפור ותכשיטים, אפילו נירה הצטרפה למספרה וקיבלת טיפול ספיישל מהילה תסרוקת יפהפייה.

עד כאן......סתאאאאם!!! מה עד כאן?

המשכנו במדיניות המנוחה והרוגע. קמנו באיזי אמיתי הילדים הלכו להשתעשע בגן המשחקים יחד עם דרור ואיילה. ורק אחרי 11 בבוקר הגענו למוזיאון טה-פאפא (Te Papa). לונלי פלאנט מאוד ממליץ על המוזיאון ומספר שיש בו המון אגפים, חלקם קשורים קשר הדוק לניו-זילנד ואחרים יותר כלליים.

מזג האוויר היה אפרורי וגם ירד גשם מדי פעם, אז בכלל טוב שהיינו בין קירות. כולם נהנו מהמוצגים ומהאטרקציות. יש שם אגף שלם של תרבות מאורית, התמונות מדברות בשם עצמן, חלק זואולוגי, חלק גיאולוגי, חלק היסטורי וחלק כללי. מקום מאוד מרשים ומעניין, היינו בו כ-5 שעות.

ועכשיו לפירוט על הסיור במוזיאון, אז התחלנו באגף הגיאולוגי אורי מאוד התעניין בכל נושא הרי הגעש ובחלק הזה היו המון הסברים. היו סלעים משכבות עומק שוניות בכדור הארץ, אחד מעל פני האדמה השני משכבה עמוקה יותר בליבת כדור הארץ והשלישי ממש מאחת השכבות הפנימיות ביותר. ניסינו להרים אותם וראינו שאת הסלע השלישי ממש לא יכולנו להזיז. כל הזמן אורי ביקש שנסביר לו שוב ושוב על הלבה. באגף הזה יש חדר שמדמה רעידת אדמה הכולל סרט שצולם ברעידת אדמה קשה, תודה לאל שזה רק מדמה. מהאגף הזה עברנו לאגף הזואולוגי בו גולת הכותרת בנוסף לפוחלצים של חיות מקומיות מהאוויר מהים ומהיבשה היה דיונון ענק שנתפס באזור כולל סרט 3D המתאר את התפיסה שלו. באגף הזה היה גם חדר משחקים לילדים בהקשר בעלי חיים מיחזור וכד'. הילדים מאוד נהנו לבלות בו. הביקור באגף המאורי היה מרתק במיוחד להורים וגם לידו יש חדר משחקים בדגש מאורי עם תחפושות וציורים.

כולם הלכו לסופרמרקט של ניו-וורלד. מלאנו את המקרר ואת הארונות. חלק מהדברים נאכלו בארוחת הערב המשותפת ועכשיו גומרים לכולם את היום. מנסים לפחות, כי תיכף היום גומר אותנו.

עד כאן, הבירה וולינגטון, האי הצפוני ניו-זילנד. 10 בפברואר 2010.