יום שני, 15 בפברואר 2010

בטלה גמורה


ישששששששש!!!!!

הבלוג הראשון בניו-זילנד שמסכם יומיים. ומה עשינו ביומיים האלה?

כלום, nada,nothing,niente,rien. וגם זה נפלא. נסענו שלשום צפונה מוולינגטון לכיוון קו החוף המערבי, הדרך הייתה פתלתלה ועברה לאורך מצוק. היה כל כך מעונן שלא ראינו ממטר, ככה זה בניו-זילנד מדינה שיש בה ארבע עונות ביום אחד, נחמד לניו-זילנדים פחות נחמד לתיירים שבאים ממרחקים.

עצרנו באוטאקי (Otaki) לזמן קצר, צלמנו כנסייה נחמדה ולאחריה ראינו מאראי שזה בית מפגש מאורי. בכלל יש יותר מאורים באי הצפוני של ניו-זילנד ולפי הספרות 95% מהמאורים במדינה חיים באי הצפוני. ההסבר לכך הוא שהם הגיעו מאי-שם מהאיים החמים של האוקיינוס השקט מתישהו לפני 800 שנה והאי הצפוני היותר חם מתאים למה שהם היו רגילים אליו. השפה המאורית והשפה המדוברת בהוואי ובאיי קוק וטאהיטי דומות כמו שהצרפתית דומה לספרדית, אכן פולינזיה הגדולה.

המשכנו מאוטאקי צפונה לכיוון פלמרסטון, הגשם התחזק והעננות הייתה כבדה כך שכל מה שיכולנו לעשות זה להיכנס לפארק קרוואנים נחמד למדי ולהיתקע בו מבלי לזוז.

לפני פארק הקרוואנים נכנסו למרכז מאורי וצילמנו כמה תמונות יפות.

יום המחרת היה כולו בטלה גמורה במובן של טיול ולא זזנו מילימטר. אך יש פה 3 ילדים תובעניים שהזיזו אותנו כהוגן, בעיקר לגן המשחקים, לכל מיני דברים שהם צריכים, בין אם באמת ובין לשם תשומת לב. אורי גדל ופיו נהיה נפלא, הבנות כבר חצי נערות במיוחד זו הגדולה.

האכלנו את כולם בחביתות לארוחת בוקר, שניצלים וקציצות בשר בערב ובין לבין הם נשנשו מכל מה שהיה זמין.

כמובן שקנינו אינטרנט ל-24 ופתאום הרגשנו מחוברים לעולם כולו, איזה כיף. כרגע כולם בשלב הירדמות לאחר כיבוי אורות. מחר נמשיך לכיוון צפון מערב, הכיוון הר טאראנאקי, שמאוד דומה להר פוג'י ביפן ואף צולמו בו כמה סצנות בסרט ה"סמוראי האחרון" שמספר על הרסטורציה ביפן בתקופת הקיסר מייג'י וחיסול כל האליטה הישנה, השוגונים וכו'. רגע, מה אני מבלבל את המוח? זאת ניו-זילנד. על יפן נכתוב בפעם אחרת כשנגיע אליה...

עד כאן, פלמרסטון נורת', האי הצפוני ניו-זילנד. 12 בפברואר 2010.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה