יום שבת, 15 במאי 2010

קניות ומהומות בבנגקוק



שבת בבוקר, יום יפה... מה עושים? אוכלים יוגורטים עם קורנפלקס וכמה ליצ'י ויוצאים לשופינג, אך לא לפני שמבררים על המצב הביטחוני בעיר, היכן שקט, היכן סוער ולאן כדאי ללכת. נסענו נסיעה קצרצרה לאחד ממרכזי הקניות הוותיקים של בנגקוק, הרחק מהבלאגן, מרכז של פעם שחידשו לפני כמה שנים. חלל ממוזג והרבה צבע ואור בעיניים.
    
נסענו למרכז מסיבה אחת ועיקרית לקנות לאורי צעצועי עץ תוצרת תאילנד, כאלה שיש בהם מסילות, שדה תעופה, כמו playmobil רק מעץ והרבה יותר נחשב. מה לא עושים למען האוצר הזה שיש לנו איתו ימים נפלאים.
לאחר הסתובבות בקומות הקניון, נכנסנו לאחת החנויות ולאחר התלבטות ארוכה למדי בחרנו את הקיטים, קיבלנו גם מכתב להחזר מע"מ מהחנות ומיהרנו בחזרה לווילה צ'ה-צ'ה להימלט מהחום ומהמשקל.
אסתל קפצה להביא לכולנו ארוחת צהריים מהרחוב  the usual, ספרינג רולס ונודלס עם עוף כשליד זה רוטב חמוץ-מתוק בשקית – כמה טעים כמה משביע.
   
יוסי ואסתל המשיכו לוויקי'ס ולקחו סופסוף את הבגדים שיוסי הזמין לפני כמה ימים, יוסי תרגל מעט את ההינדית שהוא יודע. מדד את הבגדים, הפעם התיקונים היו בסדר. אסתל אומרת שיוסי נראה כמו בן אדם. הגיע הזמן אחרי 43 שנה בקירוב.
   
לאחר מכן יוסי ואריאל השתכשכו בבריכה, אסתל המשיכה במסע הקניות של חולצות טריקו לה וליוסי. כרגע אורי ויוסי אחרי ארוחת ערב, אריאל מרדימה את אורי ואסתל והילה יצאו להסתובבות ברחובות הלחים והדביקים.
הילה הביאה ליוסי הפתעה חוט שקלועים בו פרחי יסמין וורד נפלאה - איזה תחושה נפלאה.
 
חוץ מזה דברים שרואים מכאן לא רואים משם. ראינו כותרת ראשית באתר YNET, שממנה אפשר להתרשם שבנגקוק עולה בלהבות. קשקוש שלם. רובה המכריע של העיר שקט והחיים זורמים בנחת. אין חשש ואין דאגה, כך בבנגלמפו וגם באזור הסוקהומוויט. כל האלימות וההרוגים לצערנו מתרכזים בקטע מאוד מסוים, חבל על ההרוגים וחבל שלא מצליחים למצוא פתרון פוליטי ולשלם בדם מיותר. נאחל שקט ושלום לכולם בכל מקום.

עד כאן, רובע בנגלמפו בנגקוק, תאילנד 15 במאי 2010. 

2 תגובות:

  1. כל הכבוד לכם על הטיול, צריך הרבה אומץ לזה. אנחנו כבר חיים 14 שנה בחו"ל, מתוכם 4 שנים בפיליפינים, חבל שלא הגעתם גם לכאן.אנחנו אנשי משרד החוץ, וביקרנו במרבית המקומות שציינתם. גם את חווית הקראוון הקשה עשינו כשבוע באיזור דארווין. לדעתי אסיה היא הכי מעניינת וכבר הייתי ברוב העולם, לילדים זה פותח את הראש והאופקים ועדיף על עוד שנת לימודים. הילדים שלי שנולדו וגדלו בחו"ל, מאוד אוהבים לטייל ובשבילם זו דרך חיים ולא יציאה מהשגרה, זה לפחות מה שטוב בשירות החוץ האפשרות לחוויות הללו. בהצלחה לכם, ומקווה שזה לא הטיול האחרון.

    השבמחק
  2. שלום למשפחה המטיילת בעולם!
    שמי שפרה ואני מהטלביזיה החינוכית, מחפשת ילד או ילדה לספר את סיפורם המיוחד באחת מפינות התוכנית...
    הסיפור על נסיעה בעולם למשך שנה נראה לי נפלא לנושא שלנו, אותו אוכל להסביר יותר בשיחת טלפון.
    אשמח מאוד מאוד אם תצרו קשר
    0544673286
    תודה וברכה, וכל הכבוד כך או כך,
    שפרה.

    השבמחק