יום שלישי, 4 במאי 2010

20 מיליון תושבים

וולאה, מה נגיד על היום הזה. כל אתר מעורר השתאות יותר מקודמו. אי אפשר לפעור את הפה כי כבר אין לו לאן להתרחב. איזו עיר!! ניו-יורק וחברותיה מחווירות לידה בכל קנה מידה.
מפאת עייפותה של הילה נסענו ממקום למקום במונית והאמת היה שווה וראוי וגם נהנינו מצפייה ברחובות המדהימים והמהממים של העיר הזו.

התחנה הראשונה הבוקר הייתה אזור הזיכיון הצרפתי (the Frensh Concession), לא נפרט עליו כרגע אך רק נאמר שהשילוב של סמטאות צרות שעברו שיפוץ חינני בשילוב עם בנייה מודרנית על רקע מבנים מהמאה הקודמת יוצרת אווירה מאוד מיוחדת שאין מילים לתארה. מזג האוויר היה נפלא, שוטטנו בין המדרחוב ים והסמטאות, עברנו ליד מזרקות, פסלי רחוב, מסעדות, בתי קפה. ממש רובע בוטיק אמיתי.

משם המשכנו לשוק פשפשים מקומי, הבנות התנפלו על הדוכנים שמכרו בהם הכל מכתבי מאו, תמונות ארוטיות (תמיד אמרו על שאנגחאי שהיא זונת המזרח הרחוק), מזכרות,שעונים, ציורים, מניפות, פסלים בגדלים ומחומרים שונים בקיצור כל מה שהדעת האנושית מעלה יש בשוק. התמקדנו במניפות ובמראות והמשכנו ליעד הבא – גני יויואן.

גני יויואן הם אולי גנים בחלק אחד אך בחלק אחר הם סמטאות צרות שבהם מבנים סיניים עתיקים והמון חנויות שמוכרות כמו בשוק הקודם – הכל. הפעם גם שולבו במקום מסעדות, דוכני שייקים, מעדניות וחנויות שמוכרות רק ממתקים. הסתובבנו, נהנינו עד שבשלב מסוים הילה גילתה סימני עייפות מתקדמים.

למרות זאת עשינו מאמץ קטן נוסף וצעדנו לכיוון הבונד וקו הרקיע של שאנגחאי, אין מילים לתיאור הנוף שמראה את בירת האימפריה הכלכלית של סין. בלטו כמובן בניין הטלוויזיה, מרכז הפיננסים העולמי, מלון שאנגרי-לה האגדי, נהר רחב ידיים והיסטוריה מהולה בארכיטקטורה מודרנית עם מערכת תחבורה מהמתקדמות בעולם ואווירה עוד יותר יפה.

חזרנו בשעות אחר הצהריים לגסט-האוס, הזמנו פיצה שהילדים לא בדיוק אהבו. הילדים צפו בסרטים ובעיקר הטריפו את עצמם ואת ההורים שלהם.

אבא עשה קנייה של פירות שכללה בננות, שסק ומנגו.
אסתל חזרה ממשימת ערב מיוחדת, משהו שהילדים מסוגלים לאכול – באגטים טריים וגבינת פילדלפיה.

עד כאן, שאנגחאי  , סין  中国 4 במאי 2010.