יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

משפחתולוגיה פרק ב'

22-21 בדצמבר טוב מה נכתוב? אחרי שלא כתבנו הרבה זמן הפרטים הקטנים פחות חדים בזיכרון, אך ננסה לשחזר בכל זאת. אנחנו בעיקר בשגרה. את היומיים הראשונים העברנו במנוחה בלי לזוז יותר מדי. המוטור-הום שלנו חונה בחנייה המשפחתית של ג'ודי וג'ים. מרב שהוא לא זז הסוללה המרכזית שלו די נחלשה ונראה שבקרוב נצטרך להתחבר לחשמל באתר קרוואנים מסודר, או להבדיל לנסוע ולטעון אותה מהאלטרנטור. הילדים מאוד נהנים עם קארלי וג'ייק. האנגלית של כולם השתפרה פלאים, והם מצליחים לתקשר בקלות וליצור שיחה על הרבה דברים. הם לא רואים את זה מהצד אך ההורים די בשוק מהעניין. הם רואים סרטים, משחקים בווי שומעים מוסיקה משחקים ומאוד נהנים אחד מחברתו של השני.

היה כל כך נפלא לקבל חבילה מהארץ. סבתא קלרט הנפלאה שלחה ספרי לימוד, מתנות ועוד כל מיני דברים שמחממים את הלב - אין כמוה. אלזה ורונית שלחו דיסק און קי מלא סרטים איזה כיף לרענן קצת את המלאי.

רוב הזמן רובנו רובצים וחוזרים מהר מאוד לניוון של החיים המערביים שכל כך קל להישאב אליהם. קימה מאוחרת, טלוויזיה, פחמימות פשוטות וזמינות, בהייה במסך המחשב...

23 בדצמבר - נסענו לבאלאראט (Balarat), (ג'ייק הצטרף אלינו לשמחת כולם) .זה אתר שבמאה ה-19 היה מקום מושבם של מחפשי זהב. האוסטרלים שיחזרו את המקום ועיצבו אותו בצורה של פעם. כל המבנים, החנויות, האורוות ואפילו השלטים בסגנון המאה ה-19. כל המוכרים בחנויות וה"עוברים ושבים" לבושים בבגדים של פעם. אפילו מוסיקה של פעם יש באחת מקרנות הרחוב. אנחנו חיפשנו מעט זהב בערוץ המלאכותי שבמתחם. הפשלנו שרוולים, אספנו עפר בקערות מתכת וחיפשנו את מזלנו. הילדים מצאו כמה פירורים, בסוף קנינו מזכרת לכל אחד מהם הרבה יותר קל מלחפש. היינו במופע קוסמים היתולי וגם בהדגמת אמת על איך הופכים גוש זהב למטיל.

נסענו לטיול בכרכרה שאותה משכו ארבעה סוסים ברחבי העיירה אריאל וג'ייק ישבו למעלה עם העגלון ואורי, הילה יוסי ואסתל ישבו בתוך הכרכרה. בסוף היום נכנסנו למוזיאון הזהב. מרתק. היה שם הסבר על מנורת שבעת הקנים שטיטוס לקח מבית המקדש לרומא, על ההיסטוריה שלה ועוד כמה דברים מעניינים. בילינו יום מקסים יחד.

24 בדצמבר – היום ערב חג המולד. יצאנו למרכז מלבורן, לחפש מרכז החלקרח. היה סגור. אז ישבנו לאכול אוכל סיני-הודי. מדי פעם בא סנטה קלאוס ואחל לכולם חג מולד שמח. אורי נורא שמח לראות אותו, לחץ לו את היד והתרגש מאוד כשהוא קיבל סוכרייה ממנו. נסענו בחשמלית למרכז האומנויות משם המשכנו לפארק שבו יש שעון אמיתי מצמחים והמשכנו לתחנת הרכבת במלבורן וחזרנו הביתה.

25 בדצמבר - חג המולד, בילינו אצל פיפ, אחות של ג'ים ובעלה ברוס. הילדים קבלו מתנות בכמות בלתי נתפסת, היה אוכל מצוין, חברה נעימה , היה יין, (יוסי השתכר). הילדים שיחקו במתנות החדשות שלהם, בשולחן הביליארד ובגינה.זה נמשך בערך עד 9 בערב. כולם מאוד נהנו.

26 בדצמבר – חלקנו היה זקוק לעוד מנוחה אז החלטנו להעביר עוד יום שקט בבית של ג'ודי וג'ים. נחנו, שיחקנו ראינו סרטים.

27 בדצמבר - היום נסענו לג'ילונג, כבר היינו בה בספטמבר בדרך לגרייט אושן רואד, אלא שאז היה כל כך קר אז פשוט חלפנו במרכזה. היום, שלושה חודשים אחרי נסענו לחוף הים. היה מעונן ומדי פעם הציצה שמש נעימה, הילדים נכנסו למים, שיחקו פריסבי, והכי כיף היה להיות עם המשפחה של ג'ים וג'ודי. סוג מסוים של אירוע פרידה.